Menu Start

Nog even over de Formule 1

Er was een tijd dat de Formule 1 fans mannen waren (sorry dames) die het verschil kenden tussen een platensper en een visco sperdifferentieel. Van die kerels die zelf op Zandvoort reden en het verschil snapten tussen een uitlaatspruitstuk en een spaghettispruitstuk.

Hoi Frits

Godefridus Franciscus Theodorus van Eerd (Veghel, 25 maart 1967) heeft dat complete landschap veranderd. Frits (voor vrienden) is de eindbaas van een supermarkt genaamd Jumbo. En Frits had al vroeg heel slim door dat het zoontje van Jos Verstappen het wel eens ver zou kunnen schoppen in de racerij. Dus verbond Frits zijn naam aan zoontje Max in de tijd dat hij met een kart alles en iedereen om de oren reed. So far, so good.

Familieman

Van Eerd, zelf ook fanatiek rallyrijder en racer, pakte het één en ander zeer slim aan en bereikte met zijn support van de inmiddels multimiljonair Verstappen complete gezinnen. Speelgoedauto’s waarvoor je kunt sparen, Max in de commercials van Frits en meet & greet’s op het Circuit Park Zandvoort lieten de echte kenners in de schaduw staan. Max werd verworden tot een ware familieman.

Wel fans

Dan nog even over de huisvrouwen, mannetjes van 6 en oma’s van 91 die fan zijn: Max heeft al aangegeven dat als hij de titel pakt, hij gebruik gaat maken van zijn recht het startnummer 1 als kampioen op zijn Red Bull te zullen laten plakken. Dat maakt dan in één klap al die t-shirts, caps, jasjes, speelgoedauto’s, onderbroeken en weet ik wat voor meuk die gast allemaal verkoopt compleet waardeloos. Gelukkig kan hij wel een paar centen gebruiken…

Voorspelling

De hele wereld voorspelt de komende wedstrijd als de spannendste ooit. De wetenschap dat Max wint als ze beiden niet scoren zou je kunnen doen vermoeden dat hij Louis er af rost. Maar dat weten we aanstaande zondag pas. Als we met zijn allen zitten te kijken naar wat gasten die de circuits kunnen dromen wereldwijd. Doe mij maar rallyrijders dan, maar dat is weer een heel ander onderwerp.

Rubrieken:Columns

Gemarkeerd als:

Blutz

Michèl. Ik bedacht concepten zoals Xandra, Afarma, Wapwinkel, Ibizavandaag, Chillnight, Close2heaven en Beatsandbites. Nu beperk ik me tot het schrijven van wat columns en content voor een aantal websites, maar ik doe dat met groot plezier.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.